Kdo zabije komunismus?

8. února 2015 v 21:41 | D. V. Spudil |  O vesmírech, bláznivých nápadech a moudrosti
Proč komunisté patří za mříže?
Začnu trochu oklikou. Často slýchám od průměrných skeptiků dnešních dnů, že každá ideologie je sama o sobě dobrá, ať už jde o nacismus, komunismus, nebo něco jiného, (popř. někteří méně prozíraví k těmto přiřazují i křesťanství, ale o tom kdyžtak jindy) protože to špatné z toho udělají až lidé, kteří se ,,chopí opratí". Nikoliv. O nacistické ideologii toho nevím mnoho, abych mohl říci víc než to, že voluntarismus si nesmyslně, až trapně hloupě plete vůli s chtíčem. Ale o komunismu vím dostatek, a tak říkám, že je špatný už od své první podstaty; a dokážu vám, proč to tak je.
První takový silný argument, ačkoliv ještě ne zcela jednoznačný důkaz, by byla chyba v té rovnosti mezi lidmi. Ano, všichni lidé jsou si rovni, jak souhlasí i téměř každá křesťanská církev, mnohá nekřesťanská církev a mnozí ateisté. Ale Marx… jistě, o mrtvých jen dobře, ale patrně neměl dostatek rozumu na tom, aby si všiml, že materiální rovnost mezi lidmi způsobí naopak obrovskou nespravedlnost v jejich celkové rovnosti. Jeden má peníze, jeden má rozum, jeden je hodný, jeden je šťastný, každý má něčeho trochu jiného než druzí, a když člověku, který s penězi zacházet neumí, ale je i přes to šťastný, dáte peníze, začne je logicky zase ztrácet, a nejenže bude zase bez peněz, ale tentokrát bude i nešťastný.
Všichni jsme si před Bohem rovni. To je nejpřesnější, ať už to říká křesťan nebo ateista, protože i ateistovi stačí, že Bůh může být myšlená teoretická entita, která nás všechny dokonale zná, a díky tomu si před ní můžeme být rovni, protože v každém z nás vidí to, co vyrovnává jiné, třeba materiální nedostatky vůči druhým. A když z této komplexní rovnováhy vymažeme materiální nerovnost (doplňující ostatní nerovnosti), náhle si lidé rovni nejsou. (Ačkoliv před Bohem si lidé rovni budou vždycky za všech okolností, ale to už je věc teologická a touto poslední zmíněnou nerovností míním nerovnost světskou.)
Druhý silný argument, o němž už ve zdravé mysli nemůže být pochyb, je o tom, že komunismus staví materiál na první místo. Mimo matérii není nic důležitějšího a ani mimo ni nic neexistuje. Všechno záleží jen a jen na zacházení s hmotnými prostředky, jinými slovy s kapitálem. A i přes to Marx po lidech chce, aby se uskrovnili a dali svůj díl ve prospěch společnosti, aby neměli svého vlastnictví, nýbrž aby všem bylo všechno společné. Staví hmotné prostředky na první místo rovnosti mezi lidmi, a přece po lidech hned vzápětí chce, aby se jich vzdali, aby si uvědomili, že jim na majetku tolik nezáleží, aby svůj majetek obětovali. To je naprosto nehorázný rozpor už v samém základu komunistické ideologie. Všimli jste si toho? Komunismus popírá sám sebe!
Teď udělám mírnou odbočku k tomu, abych připomněl a dopřesnil, co jsem tu psal skoro před rokem. Co je to zlo? Zlo je chaos. Co je to dobro? Dokonale fungující řád. Proč je chaos zlo? Protože v chaosu není žádný řád, protože v chaosu není žádný smysl a v chaosu jsou vedle sebe jednotlivé myšlenky, které se vzájemně vylučují. Chaos je zlo, protože co je v chaosu, dospívá k popření své vlastní podstaty a vlastní silou směřuje k zániku. Stejně tak hřích odsoudil Adama a Evu ke smrti, protože hřích je něco, co je v chaosu a odporuje to životu (a nikoliv protože se Bůh rozzlobil a prvním lidem se pomstil za jejich zradu odsouzením k smrti!).
Z toho vyplývá, že komunismus je zlo už od své podstaty, je zločinem proti rozumu, lidstvu a logice. Proto je nanejvýš hloupé, že není v našem zákoníku klasifikován jako trestný čin. Už ze své podstaty je každý komunista, každý člen každé komunistické strany a každý jejich volič někým, kdo usiluje o rozložení společnosti, o ZÁNIK společnosti, a každý komunista je tímto vinen a patří do vězení. A namítá-li nějaký právník, že to přeci není v zákoně, pak mám pro něj odpověď v otázce: Kdyby vražda nebyla klasifikována jako trestný čin, myslel byste, že je dobrá?

Nojo, jenže ještě jeden háček to má: co s těmi, kteří to s komunismem skutečně myslí dobře? Je to sice asi vzácné, ale skutečně se někteří sami chtějí obětovat pro společnost a dát svůj majetek státu atd. Z toho jasně vyplývá, že ač jsou to hodní lidé, nejsou schopni dostatečně zodpovědného uvažování, aby vůbec měli právo volit a jakkoliv zasahovat do vedení státu. No a to je mé další slovo proti demokracii.

Závěr: Komunismus popírá sám sebe. Každý komunista je buď hlupák, a nebo zlý člověk - vždy je však zločinec (neomlouvá-li neznalost zákona).
Zajímavost k pobavení: Adam a Eva byli první sebevrazi na světě.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 10. února 2015 v 17:48 | Reagovat

Díkes za ujasnění toho, jak to bylo s Adamem a Evou... :D Ono kolikrát, když teď čtu Starý Zákon, tak si uvědomuju, jak málo mu (bohužel) rozumím - ale poslední dobou se často vracím k žalmům, některé jsou fakt nádherné...

No, k věci...
Nad komunismem jsem se nikdy tak hluboce nezamýšlela. Komunismus ráda nemám...
možná...
no... podívej - ona majetková rovnost by byla velice krásná, kdyby všichni měli všeho stejně (ale poprvé se setkávám s tím názorem, že není rovnost jen majetková - s čímž musím souhlasit :-)) - a NAVÍC, JÁ TVRDÍM, ŽE KOMUNISMUS (A VEŠKERÉ SNAHY O ROVNOST) JSOU UTOPICKÉ, což znamená, v praxi neproveditelné.

NEVĚŘÍM, A ODMÍTÁM, že by si lidé kdy mohli být rovni.
Dokud lidé svým chováním (VELKÝ POZOR, VŠICHNI LIDÉ) nezačnou napodobovat svým chováním Boha, NIKDY žádná rovnost nebude.

Viděli jsme to na padesátých letech.
Fajn, bohatýři, šlechtici (byli-li tu jací), kněží a buržoazní nepřátelé státu se pozavírali, oběsili a poslali dolovat uran - a co se stalo s majetkem? Uchvátili si ho soudruzi...
Sorry, jediná změna byla ta, že se majetek bohatých předtím přestěhoval k bohatým představitelům Komunistické strany.
Jenom se majetek z jedné strany přesypal na druhou...
A rovnost?
Ta tu nikdy nebyla, ani nikdy nebude... nikdy, dokud lidé budou přemýšlet jak přemýšlejí...

Prostě, já se na to dívám tak, že ať se snažíme, jak chceme, vždycky z té přírody (a zvířecí stránky) něco mít budeme, a kromě pudů, které nás vláčí, kam mnohdy i nechceme, si bereme to heslo PŘEŽIJE JEN SILNĚJŠÍ. Takže se snažíme zajistit sami sobě veškeré výhody, a na nějakou společnost při tom kašlem... :-D
(Možná se mýlím, nejsem neomylná, ale vše, co jsem tímhle sáhodlouhým komentářem chtěla napsat, je, že pro mě osobně, je komunismus v praxi naprosto nerealizovatelný, a stejně, kdyby se ho někdo realizovat pokusil, stejně to dopadne tak, že bude zase třídní společnost.
Rovní si budeme až před Bohem, rovni ve všem - protože tam je všechno dokonalé a správné... tady ne a nebude to tu dokonalé ani přes budovatelské snahy a nadšení....

Zakončím to větou: PANE BOŽE DĚKUJU ZA DEMO-DEMOKRACII, PROTOŽE ŽÍT V KOMUNISMU BY BYLO NA RUDOU MAŠLIČKU...

2 Lillen Blake Lillen Blake | 10. února 2015 v 17:50 | Reagovat

* Pokud to nešlo z toho dlouhatááánského komentáře poznat, tak k sociální otázce se stavím křesťansky či utopicky.
(Ideální by bylo, kdyby ti bohatší dobrovolně dávali těm méně bohatým, ale nejdůležitější je solidarita... A s nějakou revolucí jděte do... háje - zeleného nebo rudýho, to je mi fuk).

3 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 10. února 2015 v 19:21 | Reagovat

[2]: [1]:
No, lidé si v lidských nedokonalých měřítkách nejsou rovni, ale v Božích měřítkách jsou si rovni i teď - jen to jsou měřítka, která jsou pro člověka nemožná, protože nikdo nezná ani sám sebe tak dokonale, jako nás Bůh zná všecky.
Tak to s tím Adamem a Evou ti nevnucuju - ačkoliv předpokládám, že to takhle funguje - je to především odpověď těm věčným natvrdlým kverulantům, kteří pořád slepě věří, že Bůh je zlý - a tímto jim ukazuju, že jejich domněnky nemají žádný pevný základ.
Jo, já se nad komunismem zamýšlím celkem často, neb křivdy minulého režimu máme v rodině silně zakořeněné.
K tvému poslednímu odstavci, že by bohatší měli dávat těm méně bohatým - ano, Ježíš říkal, že silnější mají chránit slabé, ale je těžké najít míru mezi chránit slabé a sloužit slab(oduch)ým, pokud to chceš vztahovat na bohaté a chudé. Je-li někdo bohatý, ano, je v tomto silnější než někdo slabý, ale aby se chudý stal automaticky někým, komu bohatý dává, to ne - já vím, že to tak nemyslíš, ale tohle je dost obtížná věc na vyřešení a ,,doladění", aby tak začal někdo jednat - ačkoliv ony charitativní organizace si s tím tak nějak z části poradí :-) i když mnohdy poněkud neobratně :-?  :-D
Dík za zastávku, měj se

4 Lillen Blake Lillen Blake | 11. února 2015 v 13:14 | Reagovat

[3]: Ty taky - a s tím Adamem a Evou mě nechápej špatně, mě se náhodou líbí, jaks to podal...
Já to prostě spíš vždycky vnímala - Adam a Eva byli zlobiví, tak je Bůh potrestal, jako rodiče trestají své děti, když zlobí... (A to neznamená, že by byli rodiče nutně zlí... ) - a právě to, že hřích je sám o sobě špatný a hřích sám je vyhnal z ráje, to víc sedí na moje křesťanské představy o Bohu, který je láska... ;-)

5 Kapusťnák Kapusťnák | 12. února 2015 v 12:00 | Reagovat

Větší pseudo-intelektuální intelektuálštinou napsaný výpotek jsem nečetl. Navíc je plný argumentačních faulů. Do textů podobného typu bych se být Vámi nepouštěl.

6 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 12. února 2015 v 15:27 | Reagovat

[5]: Co myslíte těmi fauly? Že říkám pravdu? :-P

7 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 13. února 2015 v 16:16 | Reagovat

Prosím nemíchat Marxe s pozdější komunismem. Marxova díla jsou poplatná jeho době - proto není dobré je aplikovat na pozdější období, nedej bože současnost. Marx nikdy neprohlásil, že lidé jsou si rovni. Marx psal o nerovnosti- ale tříd a o tom, že celá historie je jen třídní boj.
Křesťanství už bych do toho vůbec netahala, protože velice záleží na tom z kterého období vycházíte (tím i větve- chcete-li křesťanské ideologie).
To s tím kapitálem jste úplně mimo, nechápete-li, přečtěte si právě Mraxův Kapitál.

V podstatě souhlasím s komentářem č.[5]:

8 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 14. února 2015 v 0:09 | Reagovat

[7]: Ty dvě základní teze komunismu jsem přejal z obecně prohlašovaných a šířených tvrzení levičáků, kteří evidentně věří a věřili v posledních šedesáti letech, že to je jádro komunismu. S tím tedy polemizuji. O Marxovi mluvím, protože on tohle vytvořil, ač v jiném znění.
O křesťanství mluvím jen proto, že o tom mluví někteří lidé, když to ke komunismu tak hloupě přirovnávají. Nebo jestli myslíte to, proč mluvím o rovnosti před Bohem, pak k tomu mám zcela logický důvod, a to ten, že mezilidská rovnost, o níž se mluví, řekněme, v posledních několika stech letech, vychází z křesťanství a ona komunistická rovnost je způsobena prostě nedoučeností komunistů a toho, že to prostě nepochopili.
A když se ptáte na ,,proud" křesťanství, tak většinou míním v duchu současného vedoucího proudu, tj. katolického, jehož názor ohledně tohoto tématu se však v posledních několika stech letech zásadně neměnil, co vím.
Co myslíte tím kapitálem? Jako když jsem použil, že kapitál je to nejdůležitější na světě? To bude rozdílem definic, protože když zde říkám kapitál, pak myslím současnou vyučovanou definici, jakožto prostě hmotné statky. ;-)

9 Kapustnak Kapustnak | 15. února 2015 v 17:30 | Reagovat

V první řadě uvede že mi je komunismus naprosto proti srsti, ale vaše tvrzení, že každý volič KSČM patří do vězení je mírně řečeno absurdní. Nehledě na to, že jste pravděpodobně vyznavačem snad ještě absurdnější ideologie - křesťanství. Věřit 2000 let staré fantasy literatuře, to chce už slušnou dávku schopností popírat fakta. Celý text mi příliš smysl jinak nedává, vaše tvrzení se neopírají o žádná fakta. Dobro je dokonalý řád? Můžete to vysvětlit? Chaos je mimochodem deterministický, ateista rozhodně nevěří v nějakého "anonymního" boha, Marx mluví o zrušení soukromého vlastnictví výrobních prostředků. A zajímavost na konec, Adam a Eva jsou fiktivní figurky. A mezilidská rovnost v posledních staletích vychází z křesťánství (myslíte například tu v křesťanské USA ještě před 50 lety?) Velmi podceňujete lidského ducha a velmi přeceňujete křesťanské tmářství.

10 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 15. února 2015 v 21:41 | Reagovat

[9]: Miluju, jak je najednou odborníkem na křesťanství každý, kdo ani neví, jak vypadá bible :D Fakta jsou v křesťanství velice podstatná, slyšel jste někdy o scholastické filosofii?
Proč je chaos zlo a proč je dobro dokonalý řád, můžete pochopit ze starších článků, pokud vám rozum nestačí, abyste to pochopil z náznaků v tomto.
To s tím anonymním bohem jste úplně mimo, mluvil jsem o myšlené entitě, podobně jako rovnoběžky jsou pouze myšlené čáry, chápete?
Že Adam a Eva jsou smyšlené postavy, to zná 90% křesťanů, nepotřebuji, aby mi to říkal nějaký negramotný ,,odborník" na křesťanskou teologii :-P
V křesťanství není žádné tmářství, křesťanství je založeno na pozitivním a kritickém myšlení. Ale to byste všechno věděl, kdybyste vůbec někdy vzal do ruky něco z křesťanské filosofie, místo věčného pomlouvání víry, které je jen zbytečnou ztrátou vašeho času :-P

11 Kapustnak Kapustnak | 15. února 2015 v 23:24 | Reagovat

Křestanství je žaloženo na kritickém myšlení, ehm. To zní věrohodně jako totéž tvrdit nauce o řůžových létajících prasoštírech. Docházet do 500 let staré budovy vypovídat se s imaginárním kamarádem z knížky staré skoro jako Julius Caesar - to je kritické myšlení v ryzí formě.  S tím ateistou jste byl mimo vy, protože ten nevěří v žádnou nadpřirozenou "myšlenou entitu". Ty rovnoběžky - skutečně "geniální" přirovnání. Křesťanství a fakta - to jstě mě pobavil :-D

12 Nikola Nikola | 23. února 2015 v 15:37 | Reagovat

Tak taky musím napsat, že jsem nad tím takhle nikdy nepřemýšlela. Komunismus prostě neuznávám.
Jinak ale děkuji za zajímavý článek a omlouvám se za svou neaktivitu v komentářích - byla jsem nemocná, ale už je to v pořádku. Zdá se. :-)

13 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 23. února 2015 v 21:47 | Reagovat

[11]: Vy tupé na nervy jdoucí tažné zvíře, říkal jsem MYŠLENÁ ENTITA - matematikové taky vypočítávají příklady, k nimž používají 10D vesmír, chápete? To, že něco použiju k teoretickému vysvětlení problému, neznamená, že si myslím, že to existuje - to je ten příklad pro ateisty. Došlo, nebo vám to mám popsat od 1+1 jako v první třídě?!
A to s tím křesťanstvím: Nemůžete soudit, když o tom nic nevíte. ;-) Nebo snad taky jen tak říkáte, že Hawking se se svými černými děrami plete, protože je to prostě nesmysl? Připomínáte mi jedno arabské přísloví: Kdo neví a ví, že ví, spí. Probuďte ho.
Kdo neví a ví, že neví, je prostý. Poučte ho.
Kdo neví a neví, že neví, je hloupý, vyhněte se mu.
Kdo ví a ví, že ví, je moudrý. Následujte ho.
(Tak co myslíte, že mi připomínáte?)

14 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 23. února 2015 v 21:48 | Reagovat

[12]: Ahoj, v pořádku, jak jistě vidíš, já mám ohledně této aktivity ještě víc co dohánět 8-)

15 Nikola Nikola | 2. března 2015 v 16:45 | Reagovat

[14]: Vím, ale nezlobím se - to je v pořádku. :-) Já chápu, že ne vždy je čas, ale pokud máš obavy o svou aktivitu na mém blogu, pak tě můžu uklidnit - někteří, tam nebyli rok - neřeší to. :D A já taky ne - nedělám si čárky, ani černé puntíky. :D
A mezi námi - nepočítám s tím, že se ukážou - pokud ano, budu se vážně divit. Jim se totiž nelíbí, jak vedu blog, já mám zase za to, že by měl být především o tom, co mě baví - o všem, co mě baví - takže vlastně tak trochu o mně, taky si myslím, že potřeboval oživit - jenže to ne každý respektuje. Už vážně nevím, co mám dělat, aby byli spokojení všichni. Ale i kdybych se třeba na hlavu stavěla, s holkama asi moc řeč nebude. :-? Jenže - co mě vážně štve nejvíc, je to, že když se zeptám sama, co dělám špatně, žádná na to nic, když však jednou přišel komentář od ženy, která mi do toho dne nikdy nenapsala, najednou s ní jedna souhlasila... Raději si o tom nic nemyslím, ale stejně mi to nepřijde fér. Neřeším - ty si taky nedělej starosti. Prostě se ukaž, až budeš mít čas. :-)

16 Kapustnak Kapustnak | 3. března 2015 v 20:39 | Reagovat

[13]:: Porovnávat teorie kolem černých děr s křesťanstvím mi moc smysl nedává. Hawking možná předpokládá, ale své teorie a) zakládá na faktech b) své domněnky se snaží aktualizovat na základě nových poznatků c) vědecká obec systematicky zpochybňuje a NEUSTÁLE trhá již neplatící teorie .. viz. Newtonovská fyzika a teorie relativity/kvantová fyzika atd..věda je krásná v tom že dokáže měnit stanoviska, náboženství absurdní divadlo plné starců v převlecích žvatlajících pohádky z knih starých stovky let a je IMHO jedním z motorů nadřazenosti jednotlivých národů, civilizací, ras, pohlaví, odsuzování jinakosti atd.

17 František František | 22. března 2015 v 16:12 | Reagovat

Trocha úcty by neuškodila. Nechápu vás, proč se napadáte a zesměšňujete se navzájem :( Prosím jen do toho nepleťte boha a New. fyziku a jiné teorie, kterým IMHO patrně nerozumíte.

Live in peace :-)

18 D. V. Spudil D. V. Spudil | 28. března 2015 v 0:09 | Reagovat

[16]: Kdybyste radši věděl něco o tom, co mluvíte... Nevím, jak ostatní náboženství, ale v křesťanství se neustále zkoumá platnost postojů atp., neustále jsou nějaké konference, větší i menší.
O nadřazenosti, rasách a dalších je řeč v sektách a nesmyslných náboženstvích, jako je islám atd., ale v křesťanství ne. To vy, kteří o křesťanství nevíte a odsuzujete ho tvoříte předsudky stejné, jako byl antisemitismus a další :-P
Já vyrůstal v ateistickém světě a můžu si dovolit říct, že znám všechny hlavní aspekty ateismu poměrně zblízka, můžete vy tohle říct o jakékoliv víře? Z toho, že jste přečetl pět vět v nějaké knížce a ani se nezeptal na výklad?

19 D. V. Spudil D. V. Spudil | 28. března 2015 v 0:10 | Reagovat

[17]: Jak k nim můžu mít úctu, když celé své životy napadají křesťanství z iracionality a sami proto nepoloží jediný racionální důvod?

20 kapustnak kapustnak | 28. března 2015 v 22:23 | Reagovat

Jasně, ale i klub přátel Harryho Pottera vede vášnivé debaty a zkoumá platnost svých postojů. Problém je ale v tom (a teď to prosím berte jako problém intelektuální/debatní, protože mi vaše víra absolutně nevadí), že si obrovsky početná, rozmanitá skupina, která v 99 procentech případů nemá vzdělání, rozhled, znalost žádného z oboru se stvořením souvisejícím, nemá ponětí o historii, fyzice, biologii - dokáže vytvořit naprosto konzistentní názor na "boha" jakožto další miliarda lidí, kteří ho nikdy neviděli a přitom dokáže tvrdit, že právě oni mají patent na pravdu a volit svého nejvyššího zástupce pro komunikaci s onou entitou. Já si nedokážu představit větší formu masového výmazu nežli náboženství. Já chápu potřebu po nějakém vyšším úmyslu, také občas tápu, ale obávám se, že jakákoliv církev je jen zjednodušená odpoveď na otázku "proč?".

21 D. V. Spudil D. V. Spudil | 28. března 2015 v 22:59 | Reagovat

[20]: Vám ale nedochází, že otázka existence Boha nemá žádný ,,obor související" a že otázka náboženství je především otázka etická, nikoliv fyzikální, biologická, nebo co ještě chcete. Vy pořád mluvíte zhruba o dvou stech letech (tj. méně než desetině času existence křesťanství) někdy v baroku, kdy většina církve zbytečně mluvila do přírodních věd, které se jí netýkají, a nechápete, že je to ve skutečnosti pro náboženství naprosto nepodstatné.

22 kapustnak kapustnak | 29. března 2015 v 0:17 | Reagovat

To je imho tradiční argument ala "boha musíš cítít srdcem" atd. Nicméně takhle jsem předchozí text nemyslel. Myšleno bylo tak, že je zarážející, kterak stovky milionů lidí různého původu, vzdělání, automaticky dle rodinné/státní/jiné příslušnosti téměř automaticky věří v jedno vyobrazení boha velmi detailně popsané v jedné ze svatých knih. Vám na tom nepříjde nic zvráceného nebo vysloveně blbého? Kdybyste si například o Kristu nikdy nepřečetl, neviděl jeho obraz, myslíte že byste jej automaticky pokládal za pána na kříži a měl tu drzost předpokládat co si o nás myslí, jaký byl, kdy žil, proč žil?

23 kapustnak kapustnak | 29. března 2015 v 14:58 | Reagovat

Jen bych dodal, že církev mluvila do jiných odvětví po celou dobu své existence, čím větší byl prostor pro tmářství, tím více prostoru se církvi nabízelo pro zneužití "boha mezer". Dnes je to samozřejmě tváří v tvář vědeckému pokroku, internetu atd, pro církve všeho druhu složitější. Dnes je zkrátka pro církev těžší vysvětlit staří planety nežli v sedmnáctém století. Je to logická změna její povahy a obrovská spousta organizací v ortodoxnějších zemích dodnes tvrdí že je evoluce nesmysl atd. Nemám problém s tím, že bych kategoricky odmítal stvoření nějakou vyšší/starší/cokoliv entitou, mám problém s tím, že miliardy lidí poslouchají pány v převlecích, kteří naprosto sebejistě tvrdí, že mají v ruce knihu, která je klíček ke všemu a nepovažuje se to za bláznovství, případně podivné hobby.

24 D. V. Spudil D. V. Spudil | 29. března 2015 v 16:15 | Reagovat

[22]: To je otázka, jak by to vypadalo konkrétně se mnou, ale vzhledem k tomu, že v muslimském světě v současné době tajně konvertuje mnoho lidí ke křesťanství na základě prorockých snů apod., mohu říct, že to má určitou pravděpodobnost. Blbé mi spíš přijde, když někdo napadá křesťanství z iracionality, a když se mu předloží argument jako je např. čihošťský zázrak, který je doložen fotografií, odpoví něco jako, že ve vesmíru je možné všechno, dokonce i nemožné - má tedy cenu vůbec věřit v pravdivost fyzikálních zákonů, když sami tak slepě věříte tomu, že zázraky se mohou stát bez přičinění nadpřirozena? To je přeci směšné!
A použít argument jako ,,Boha musíš cítit srdcem" by mě ani ve snu nenapadlo.

[23]: To se tedy pletete. V tomto je řeč o určitém úpadku asi dvou set let. Ono pak navíc patrně pramenilo z toho, že příliš dlouho nebyl dostatečně vzdělaný nikdo jiný než právě kněží - podívejte se na skutečná povolání většiny starých vynálezců...
Pro církev internet a věděcké objevy samy o sobě nejsou žádnou překážkou. Stáří planety není věc náboženství. Věc náboženství je morálka, už jsem to říkal :-P
A upřímně řečeno evoluce jako taková už byla vyvrácena, takže je vlastně úplně jedno, že ji popírají (ačkoliv je fakt, že popírat jakýkoliv vývoj můžou jen ti potrhlí Američani).
Že miliardy lidí poslouchají jednu církev je naopak velké štěstí - protože nebýt toho, každý by si vymyslel svého vlastního Boha/boha, což by postupem času skrze změny s velkou pravděpodobností vedlo k tomu, že by se tu objevili lidé s naprosto zvrácenou představou dobra, jakožto vražd a násilí vůči ostatním. Podívejte se na sebe: vy ateisté si často vymýšlíte, jak by byli skvělí třeba řečtí bohové - to jako vážně? Taková stupidní věc jako je polyteismus je trochu moc na někoho, kdo tvrdil, že křesťanství je hloupost.

25 D. V. Spudil D. V. Spudil | 29. března 2015 v 16:15 | Reagovat

[22]: To je otázka, jak by to vypadalo konkrétně se mnou, ale vzhledem k tomu, že v muslimském světě v současné době tajně konvertuje mnoho lidí ke křesťanství na základě prorockých snů apod., mohu říct, že to má určitou pravděpodobnost. Blbé mi spíš přijde, když někdo napadá křesťanství z iracionality, a když se mu předloží argument jako je např. čihošťský zázrak, který je doložen fotografií, odpoví něco jako, že ve vesmíru je možné všechno, dokonce i nemožné - má tedy cenu vůbec věřit v pravdivost fyzikálních zákonů, když sami tak slepě věříte tomu, že zázraky se mohou stát bez přičinění nadpřirozena? To je přeci směšné!
A použít argument jako ,,Boha musíš cítit srdcem" by mě ani ve snu nenapadlo.

[23]: To se tedy pletete. V tomto je řeč o určitém úpadku asi dvou set let. Ono pak navíc patrně pramenilo z toho, že příliš dlouho nebyl dostatečně vzdělaný nikdo jiný než právě kněží - podívejte se na skutečná povolání většiny starých vynálezců...
Pro církev internet a věděcké objevy samy o sobě nejsou žádnou překážkou. Stáří planety není věc náboženství. Věc náboženství je morálka, už jsem to říkal :-P
A upřímně řečeno evoluce jako taková už byla vyvrácena, takže je vlastně úplně jedno, že ji popírají (ačkoliv je fakt, že popírat jakýkoliv vývoj můžou jen ti potrhlí Američani).
Že miliardy lidí poslouchají jednu církev je naopak velké štěstí - protože nebýt toho, každý by si vymyslel svého vlastního Boha/boha, což by postupem času skrze změny s velkou pravděpodobností vedlo k tomu, že by se tu objevili lidé s naprosto zvrácenou představou dobra, jakožto vražd a násilí vůči ostatním. Podívejte se na sebe: vy ateisté si často vymýšlíte, jak by byli skvělí třeba řečtí bohové - to jako vážně? Taková stupidní věc jako je polyteismus je trochu moc na někoho, kdo tvrdil, že křesťanství je hloupost.

26 D. V. Spudil D. V. Spudil | 29. března 2015 v 16:15 | Reagovat

[22]: To je otázka, jak by to vypadalo konkrétně se mnou, ale vzhledem k tomu, že v muslimském světě v současné době tajně konvertuje mnoho lidí ke křesťanství na základě prorockých snů apod., mohu říct, že to má určitou pravděpodobnost. Blbé mi spíš přijde, když někdo napadá křesťanství z iracionality, a když se mu předloží argument jako je např. čihošťský zázrak, který je doložen fotografií, odpoví něco jako, že ve vesmíru je možné všechno, dokonce i nemožné - má tedy cenu vůbec věřit v pravdivost fyzikálních zákonů, když sami tak slepě věříte tomu, že zázraky se mohou stát bez přičinění nadpřirozena? To je přeci směšné!
A použít argument jako ,,Boha musíš cítit srdcem" by mě ani ve snu nenapadlo.

[23]: To se tedy pletete. V tomto je řeč o určitém úpadku asi dvou set let. Ono pak navíc patrně pramenilo z toho, že příliš dlouho nebyl dostatečně vzdělaný nikdo jiný než právě kněží - podívejte se na skutečná povolání většiny starých vynálezců...
Pro církev internet a věděcké objevy samy o sobě nejsou žádnou překážkou. Stáří planety není věc náboženství. Věc náboženství je morálka, už jsem to říkal :-P
A upřímně řečeno evoluce jako taková už byla vyvrácena, takže je vlastně úplně jedno, že ji popírají (ačkoliv je fakt, že popírat jakýkoliv vývoj můžou jen ti potrhlí Američani).
Že miliardy lidí poslouchají jednu církev je naopak velké štěstí - protože nebýt toho, každý by si vymyslel svého vlastního Boha/boha, což by postupem času skrze změny s velkou pravděpodobností vedlo k tomu, že by se tu objevili lidé s naprosto zvrácenou představou dobra, jakožto vražd a násilí vůči ostatním. Podívejte se na sebe: vy ateisté si často vymýšlíte, jak by byli skvělí třeba řečtí bohové - to jako vážně? Taková stupidní věc jako je polyteismus je trochu moc na někoho, kdo tvrdil, že křesťanství je hloupost.

27 kapustnak kapustnak | 29. března 2015 v 17:40 | Reagovat

Já striktně netvrdím že evoluce, zejména na úrovni buněčné, je neprůstřelná teorie. Na úrovni druhové je ale nepopiratelná a některé církve například v USA skutečně učí o vzniku světa před pár tisíci lety. To je samozřejmě absurdní a mluvím o tom proto, že stejně tak absurdní se mi zdá davová představa boha jakožto postavy z knížky a vůbec veškerá lidská organizace a institucializované právo na to "jak to s tím světem je". I kdyby skutečně existoval nějaký element stvořitel, je mi proti srsti, že pár páprdů tvrdí že vědí jak vypadá, co si myslí, nosí jeho znaky atd, volí svého nejvyššího komunikátora s bohem. Božstev už tu bylo a každé z nich spolu s transformací své civilizace odešlo.

28 kapustnak kapustnak | 29. března 2015 v 17:47 | Reagovat

A v jednom bodě s vámi extrémně nesouhlasím. "protože nebýt toho, každý by si vymyslel svého vlastního Boha/boha, což by postupem času skrze změny ". Tohle je strašně chybné dogma, které hovoří o tom, že bez nějakého vyšší entity by lidstvo naprosto ztratilo morální kompas. Statistika kriminality v ate/teistickych zemích nenachází korelaci, ba spíše tvrdí opak.

29 D. V. Spudil D. V. Spudil | 1. dubna 2015 v 23:10 | Reagovat

[27]: Je mi ukradené, co si myslí Američané. Americké církve jsou stejně heretické, tak co :-P
Už jsem vám vysvětlil, proč je to tak, že církev má ,,monopol na pravdu", jestli to nechápete, nemá smysl, abyste vůbec myslel.

[28]: Ano, jak jsem řekl před chvílí... a co je podle vás ateistická země?
A to vůbec není chybné dogma, to můžete vidět skoro všude kolem sebe, co za šílence si zakládá za své směry náboženství :-?

30 kapustnak kapustnak | 6. dubna 2015 v 16:21 | Reagovat

Jasně, většina vrstevníků by si jistě založila Hadí kult..

31 D. V. Spudil D. V. Spudil | 8. dubna 2015 v 22:04 | Reagovat

[30]: Dám přirovnání, jemuž porozumíte I VY: V ČR je Zákon. Má pravidla, zákazy, příkazy, podobá se jiným zákonům atd. Ale všichni víme, že je tam spousta korupce, dokonce i taková, která je tím Zákonem chráněna. Jednotná církev je pojistkou, aby se nestávaly takovéto chaotické změny, které na první pohled nevypadají příliš odlišně od toho správného (s kulty si polibte šos), ale které jsou při bližším prozkoumání třeba i hodně, hodně špatné.
Ale to je vlastně jedno, proč vám to pořád vysvětluju, když vám ve skutečnosti vadí, že pro církev není ve středu zájmu člověk, nýbrž Bůh, což vás arogantní zbožňovatele sebe samotných prostě štve.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama